Klik disini

Pembantu Takbir SPA rasuah cuba ubah keputusan temuduga

Isnin, 12 Julai 2010




SHAH ALAM: Seorang pembantu tadbir bahagian perkeranian dan operasi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini atas pertuduhan menerima rasuah untuk mengubah keputusan temuduga, September tahun lalu.

Mohamad Faizal A Rahman, 27, bagaimanapun, mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Azhaniz Teh Azman Teh selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan.
Mahkamah kemudiannya menetapkan 16 Ogos depan untuk sebutan kes bagi membolehkan Mohamad Faizal melantik peguam dan membenarkan dia diikat jamin sebanyak RM4,000 dengan seorang penjamin.
Dia didakwa menerima rasuah sebanyak RM700 daripada Nurazlina Kamarudin, 23, yang menghadiri temuduga bagi jawatan juruteknik komputer, sebagai dorongan untuk mengubah keputusan temuduga wanita itu daripada calon tidak berjaya kepada calon yang berjaya dilantik.

Ketika kejadian, Mohamad Faizal bertugas di Bahagian Pengambilan Khas SPA, Putrajaya.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Restoran McDonalds cawangan Jalan Ulu Klang, Batu 7, Lebuhraya Lingkaran Tengah 2, Ulu Klang dekat sini, pada 1.30 pagi, 16 September tahun lalu.

Jika sabit kesalahan, Mohamad Faizal yang didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun, dan denda RM10,000 atau lima kali ganda nilai suapan, mengikut mana lebih tingg

0 ulasan:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP